Gelişme Raporları


Bu çalışma, Finlandiya’daki genel uygulamalar ve geçmiş iki araştırma üzerine şekillenmiş sürekli eğitimin başarılı yöntemlerini aktararak, Türk ve Yunan direksiyon eğitmenlerinin (DE) profesyonel becerilerinin kalitesini artırmayı amaçlayan bir Avrupa Birliği projesi kapsamında yürütülmüştür. Bu çalışma, DE’lerin işlerinin özelliklerini, güçlü ve zayıf yanlarını ve DE’lerin çalışma koşullarını anlamak ve geliştirmenin yollarını bulmak; ayrıca DE'lerin temel demografik özelliklerini, sürücülük davranışlarını ve becerilerini, stres ve tükenmişlik tepkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. İstatistiksel analizlerin sonucunda, Türk ve Yunan DE’lerin ilgili demografik değişkenlerin ortalama değerleri birbirine çok yakın olmasına rağmen, bu iki grubun arasında bazı farklılıklar bulunmuştur. T-testi, ki-kare ve iki değişkenli korelasyon analizleri çalışmanın demografik değişkenleri arasında ve DE örneklemleri için geliştirilen iş/meslek odaklı ölçekler; iş stresi, tükenmişlik, sürücü davranışları, sürücü becerileri ve iş doyumu ölçekleri ve sorularının alt ölçekleri arasında anlamlı ilişkilerle sonuçlanmıştır. Bulgular, ileriki araştırmalar için önem ve çıkarımları açısından tartışılmıştır.

Daha ayrıntılı bilgi için tıklayınız...